5th week in Malta! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Kelly Basten - WaarBenJij.nu 5th week in Malta! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Kelly Basten - WaarBenJij.nu

5th week in Malta!

Blijf op de hoogte en volg Kelly

21 Mei 2014 | Malta, Sliema

Dat is alweer een tijdje geleden!

2 weken geleden op zaterdag 10 mei kwamen mijn vriendinnen aan op het eiland Malta. As usual in een woord; een groot FEEST! Had me voorgenomen niet te gaan huilen alleen de tranen rolde me al over me wangen toen ik ze door de deur bij het vliegveld zag lopen.

In de avond zijn we gezellig met zijn alle wezen uiteten in een leuk restaurantje langs de zee. Verder zijn we die avond niet opstap geweest, omdat we erg moe waren van de dag en de reis.

Zondag zijn we met zijn alle naar een ander eiland geweest; Gozo. Echt een heel mooi eiland met veel 'groen' natuur, Malta daarin tegen is alles behalve groen. We zijn met een sightseeing bus naar de Azure Window geweest. Ookwel het 'blauwe oog' genoemd. Het is een ongeveer 50 meter hoog gat in de kliffen van Dwejra Bay. De steen is door de eeuwen heen weggesleten door wind en zeewater, waardoor het gat is ontstaan. ( Jaja, heb wel een beetje opgelet bij geschiedenis haha ). Na een reeks foto's verder zijn we wat gaan eten bij een restaurant waar we bijna 2u hebben gewacht op een salade. Kreeg al bijna spijt dat we hadden gezegd dat we tijd zat hadden! Na de middag zijn we met een klein gammelig bootje door de rotsen gevaren waar we uitkwamen bij een prachtig uitzicht van de cliffen en de azure window. Ik vroeg me eerst al af waarom we een reddingsvest om kregen maar die vraag was er al snel van af toen ik zag hoe ruw de golven waren..

Na de leuke tour door de cliffen zijn we nog even gaan zonnen en haalde we de bus en boot terug naar Malta. In de avond zijn we bij Surfside geweest om lekker aan de zee te waterpijpen! Ja mam die hebben ze hier ook met meer smaken dan wij hebben haha. Voor de rest hebben we niet veel meer gedaan, omdat we erg moe waren van de dag.

Maandag had ik overdag gewerkt in de praktijk en in de avond had ik mijn vriendinnen kennis laten maken met Paceville het uitgaans gebied in Malta! Het was een erg gezellige avond ( iets te gezellig na onze goeie vriend Jack Daniels ) en heb het de dag erna gevoeld..

Na een poging wagen tot naar stage tegaan ben ik de dinsdag terug in bed beland met een dikke kater. Aldus een ' ik drink nooit meer ' dag.

De woensdag had ik vrij gekregen om met mijn vriendinnen naar de Blue Lagoon te gaan dat is een mooi stukje strand op het eiland Comino. Helaas was dit niet mogelijk doordat er geen boten vaarde; de zee was te ruw. We moesten snel wat anders verzinnen en zijn toen naar Popeye Village geweest, wat ook leuk was om eens te zien! Popeye Village is een gemaakt dorpje wat als filmset is gebruikt voor de film Popeye die in 1980 is opgenomen.

We kregen nog niet genoeg van Paceville dus zijn in de avond weer de club in gedoken.

Donderdag ben ik na 2 dagen vrij geweest te zijn van stage weer terug gaan werken in de dierenartspraktijk. Gelukkig konden ze ermee lachen dat ik dinsdag met een kater thuis bleef alhoewel ik wel door de grond kon zakken. In de avond zijn we met zijn alle naar een BQQ geweest.

Vrijdag had ik stage tot 8uur in de avond en zijn we daarna opstap geweest. We wouden om 1u in bed liggen wat uiteindelijk 3u is geworden haha.

Zaterdag moesten we vroeg opstaan, omdat we gingen zwemmen met de dolfijnen! Waaw. Wat moet ik hier over zeggen.. het was in een woord SUPER! Echt een hele mooie ervaring. We waren met 8 meiden. Op het begin mochten we met de dolfijnen snorkelen en zwemde ze onder je door. Laterna had je een 1op1 moment erg speciaal. Lijkt me echt een droom om ze te trainen alhoewel ik niet met alles eens ben wat er gebeurd in een park waar ze zo'n dieren houden. Bijv. de zeeleeuwen daar zitten in een hok niet groter dan 5 bij 5 meter met een bak met water zo groot als een badkuip. Beetje onrealistisch, maargoed..

In de avond zijn we met zijn alle opstap geweest wat weer ouderwets gezellig was!

Zondag was het weer in Malta niet zo goed. Het waaide hard en het regende af en toe. We zijn die dag naar Mdina geweest. Dit was vroeger de hoofdstad van Malta. Het is een oud stadje omringt door muren. Erg leuk om eens te zien! We hebben daar heerlijk geluncht in een restaurantje en hebben ook de martelkamers bezocht. In de avond hebben we gezellig met zijn alle een 'bioscoopavond' gehouden.

Maandag heb ik stage gelopen tot 8u en zijn we daarna samen voor de laatste keer wezen uiteten. In de avond zijn we voor de laatste keer samen naar Paceville geweest wat erg gezellig was maar ook met een dubbelgevoel, omdat ze in de nacht van maandag-dinsdag terug naar Nederland vlogen. Diezelfde avond had ik afscheid moeten nemen van mijn lieve vriendinnen! Wat hebben we een super week gehad hier!

Vandaag ( woensdag 21-05-2014 ) en dinsdag heb ik stage gelopen en dat is ook de rest van de week mijn planning. Gister avond wou ik lasagna maken viel opeens de stroom uit.. Zo hebben we een avond geleeft zonder stroom. Alles was weer ondooit.. de vriezer, de koelkast.. hopelijk is dit snel weer gemaakt!

Iedereen nog een fijne week gewenst en tot snel :)

xxxxx








  • 21 Mei 2014 - 23:02

    Maria Basten:

    Heeij Kelly leuk omschreven fijn dat je zo genoten hebt samen met je vriendinnen.
    Ja en Jack Daniels moet je mer voortaan mijden ha ,ha....
    Geniet er nog van want de helft zit er al op we missen je hier maar gelukkig is er watsapp en Skype.

    Groetjes pap,mam en Linsey xxx


  • 21 Mei 2014 - 23:02

    Maria Basten:

    Heeij Kelly leuk omschreven fijn dat je zo genoten hebt samen met je vriendinnen.
    Ja en Jack Daniels moet je mer voortaan mijden ha ,ha....
    Geniet er nog van want de helft zit er al op we missen je hier maar gelukkig is er watsapp en Skype.

    Groetjes pap,mam en Linsey xxx


  • 27 Mei 2014 - 11:17

    Tante Mia En Ome Tony:

    Leuk om iets van jouw ervaringen te mogen mee maken
    hebben je verhalen en je belevingen met je vriendinnen gelezen en naar onze
    mening super voor jou
    Veel plezier en prachtige ervaringen opdoen en succes met alles wat je onderneemt
    het lukt je heus wel is onze mening

    Groetjes van ons Tony Mia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Malta

Stage lopen in Malta

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2014

Last week in Malta

21 Mei 2014

5th week in Malta!

07 Mei 2014

3e week Malta!!

03 Mei 2014

2 weeks in Malta!

24 April 2014

5 Days in Malta!
Kelly

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 5791

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 21 Juni 2014

Malta

Landen bezocht: