First day in Sliema - Reisverslag uit Sliema, Malta van Kelly Basten - WaarBenJij.nu First day in Sliema - Reisverslag uit Sliema, Malta van Kelly Basten - WaarBenJij.nu

First day in Sliema

Blijf op de hoogte en volg Kelly

20 April 2014 | Malta, Sliema

Normaal gesproken ben ik geen held om een blog te schrijven, maar voor de mensen die het interessant vinden heb ik besloten een blog bij te houden in de tijd dat ik in Malta woon!

Hier volgt mijn eerste bericht 'live' vanuit het mooie Malta!

Gistermorgen rond een uur of 8 ben ik met het afscheidscomité naar het vliegveld vertrokken naar Eindhoven. Met alle geluk was mijn koffer niet te zwaar ( 19,8 kg ) haha en hoefde ik niks bij te betalen. Nadat mijn koffers waren ingecheckt begon het afscheid nemen en liep ik in me uppie naar de gate..

Op het vliegveld in Eindhoven heb je een grote raam waar iedereen me stond uit te zwaaien dat was erg leuk om te zien en kon ik nog een laatste glimp op vangen van de lieve familie.

Eenmaal in het vliegtuig aangekomen en me stoel had gevonden ging het allemaal erg snel. ( de tijd vloog letterlijk voorbij ). Ik zat langs een Nederlands stel die hun dochter gingen ophalen in Malta. Zei heeft 5 maanden stage gelopen in Malta.

Rond half 2 kwamen we aan op het vliegveld in Malta. Het vliegveld hier is niet heel groot misschien nog wel kleiner dan in Eindhoven dus het verliep allemaal erg snel.

Nadat ik me koffers gevonden had liep ik naar de uitgang en stond daar iemand van de AM ( de organisatie waar ik bij een appartement heb geboekt ) te wachten met een envelop met mijn naam erop.

Een taxichauffeur bracht me naar het appartement in Sliema. Het eerste wat me opviel in Malta is het verkeer. Alles rijd kriskras door elkaar en het lijkt alsof er geen regels bestaan. Zoals wij zouden zeggen; 'volgens mij hebben ze hun rijbewijs bij een pakje boter gekregen'. ha ha.

Na ongeveer een kwartiertje kwamen we aan bij het appartement. Het is een appartement met verschillende blokken. Ik woon helemaal bovenaan op de laatste verdieping block 6 met 5 jongens en 1 meisje.

Het eerste dat me opviel was de rommel. Laat ik het zo zeggen, de pannen kropen nog net niet weg.

Ik ben rustig me koffer gaan uitpakken, waar ik een cadeau vond en een hele lieve kaart van Mam,Pap en Linsey! Kon bijna weer een traantje wegpinken haha. Daarna ben ik naar het strand gegaan om kennis te maken met Kelly en Amber. We hebben daar genoten van het zonnetje op het rotsachtige 'strand'.

Na het zonnen zijn we even boodschappen gaan doen om de benodigde spullen te kopen. Ze hebben hier ook een soort van groenten / fruit winkeltjes alleen heel anders dan in NL haha.

Eenmaal terug in het appartement had Kelly heerlijke pannenkoeken gebakken en ben ik met een ronde buik in bed beland.

Vanmorgen werd ik al erg vroeg wakker ( biologische klok denk ik ) en ben ik de hele keuken gaan schoonmaken. Ben benieuwd hoelang het zo blijft.. Jaja, mam geloof me ik weet nu hoe je je voelt als je van die lieve dochters hebt die niks opruimen ( haha ).

Vandaag 1e paasdag heb ik niks gepland. Zoals ze voorspellen wordt het 24 graden en onbewolkt dus ideaal weer om aan zee te liggen!

Morgen begint mijn eerste stagedag bij de dierenartspraktijk in San Gwann. Ik hou jullie op de hoogte!

Iedereen fijne paasdagen gewenst!

Adios Amigos xx










  • 20 April 2014 - 11:44

    Pauline:

    Leuk Kelly! Dat klinkt als een prima start daar!
    Groetjes en heel veel plezier en succes toegewenst!

  • 20 April 2014 - 12:16

    Wilma Lemmen:

    hoi Kelly,
    Fijne pasen, heb je al eieren gezocht!!!!
    leuk verhaal en leuke foto,s
    groetjes vanuit een zonnig neerkant,

    wilma en Hans

  • 20 April 2014 - 13:18

    Maria Basten:

    Ha Kelly,
    So far so good! mijn missie is al geslaagd jij aan het schoon maken ut moet nie gekker weru ha ha (grapje) geniet der mer van tot gauw.....

    Groetjes van pap en Linsey en last but not least je moederku.

  • 20 April 2014 - 22:03

    Hilde Puts:

    Wat leuk om te horen dat je een blog bij gaat houden, ik zal je zeker volgen. veel succes op je stage. En veel plezier!

  • 21 April 2014 - 10:56

    Ome Jan Basten:

    Geniet van je stage, mehls durske.

  • 21 April 2014 - 18:03

    Linda:

    Spanneeend morgen!
    Veel plezier kelly, maak er wat van. Klinkt allemaal erg leuk.

    Dikke kus!

  • 22 April 2014 - 10:34

    Lins:

    Heeeee kell, super leuk om te lezen! Ben nu al benieuwd naar de komende verhalen, ik zal je blog in de gaten houden. Het ga je goed daar ! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Malta

Stage lopen in Malta

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2014

Last week in Malta

21 Mei 2014

5th week in Malta!

07 Mei 2014

3e week Malta!!

03 Mei 2014

2 weeks in Malta!

24 April 2014

5 Days in Malta!
Kelly

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 5788

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 21 Juni 2014

Malta

Landen bezocht: