5 Days in Malta! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Kelly Basten - WaarBenJij.nu 5 Days in Malta! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Kelly Basten - WaarBenJij.nu

5 Days in Malta!

Blijf op de hoogte en volg Kelly

24 April 2014 | Malta, Sliema

Bonjour people of the Netherlands!

En dan zit ik opeens alweer 5 dagen in malta. Time flies!
Ik moet zeggen dat het toch wel snel gaat en al helemaal aan me ritme gewend ben. :)

Zondag ben ik wezen touren met een Sightseeing bus door het zuiden van Malta. Serieus, ik voelde me echt letterlijk zo'n Chinese toerist die van alles foto's van maakte.

We kwamen met de bus door verschillende stadjes en dorpjes. Zo kwamen we ook door de hoofdstad Valleta. Een erg drukke maar ook redelijk mooie stad met wat haventjes. Wat me opvalt in Malta is dat er erg veel kerken zijn. Is het geen kerk dan wel een kruis bij iemand voor de voordeur met led-lampjes eromheen. ( Iedere zondag morgen naar de kerk hier! )

Daarna ben ik met Marjon en Vincent wezen uiteten en snel me bed ingedoken, omdat ik maandag vroeg moest op staan voor mijn 1e stagedag in Animal Vetcare Clinic in San Gwann.

Maandagochtend kwam ik ruim op tijd aan op mijn stageplek. Mijn collega's zijn erg aardig en behulpzaam! Wat me opvalt is dat ze het ook echt waarderen dat er wat 'extra' hulp is.

Maandag en dinsdag werden de baliewerkzaamheden vooral uitgelegd en het computersysteem etc. De mensen die in de praktijk komen praten voornamelijk Maltees. Dat is Frans,Italiaans en Engels door elkaar. Daar versta ik nu dus nog geen bal van. Het enige woordje dat erg vaak wordt gebruikt is het woord 'Mela' dat betekend het zelfde als wij zeggen duss.... ( meer als stopwoordje )

Voor de rest zijn er iedere dag erg veel operaties. Er werken 3 dierenartsen in de praktijk. De praktijk is relatief 'klein'. Met een wachtkamer, 2 spreekkamers, kamer om de dieren op te vangen, operatiekamer en een kamer met de medicijnen. Sommige dingen zijn wel hetzelfde als in Nederland, maar kwa hygiëne zijn we in Nederland veel strenger dan in Malta.

Vandaag ( donderdag 24-4-2014 ) heb ik een leuke dag gehad op de praktijk. Vindt nu ook steeds leuker worden, omdat ik zelf steeds zelf kan en mag doen. Zo kwam er vandaag een hond op de praktijk die was gebeten door een pitbull. Er was een stuk van zijn oor af gebeten ook de eigenaar was gewond op zijn been. Vind het dan best interessant hoe je jezelf ontwikkelt in zo'n 'spoed' situatie. Alles is gelukkig goed afgelopen! :) De hond is geopereerd aan zijn oor en ik heb de eigenaar geholpen met de wond op zijn been.

Van een van de dierenartsen heb ik een typisch Maltees gerecht gekregen, een Maltees brood met bacon, ei en tomaten. Heel vet, maar wel erg lekker!

Kortom het bevalt me erg goed op mijn stageplek. Ik heb echt niks te klagen.

Voor de rest ben ik maandag avond naar de welkoms party geweest en heb ik zo wat Nederlandse mensen leren kennen.

Dit weekend staat net zoals in Nederland een Koningsdag op de planning. Zaterdagavond is er een feest georganiseerd in Paceville. Dit is meer de 'stratum' van Sliema. Met allemaal leuke cafeetjes en clubs.

Iedereen alvast een fijn weekend gewenst!

Ciaoooo x






  • 24 April 2014 - 19:11

    Maria Basten:

    Heej Kell,

    Wat fijn dat het je zo goed bevalt en dat ze daar waardering hebben voor wat je doet super.
    Geniet er maar van meid je verdiend het.

    Groetjes van het thuis front xxx

  • 26 April 2014 - 20:30

    Wilma Lemmen:

    Ha Kelly,

    wat fijn dat het je zo goed bevalt.
    en ook leuk dat we veel kunnen appen.
    zo lijkt het allemaal niet zo ver weg.
    Je kunt daar veel ervaring op doen .
    Een fijne koningsdag gewenst met al die nederlandse mensen.
    Weer een leuk verhaal!!

    groetjes Hans en Wilma

  • 01 Mei 2014 - 17:35

    Tante Mia Ome Tony:

    Verslag gelezen en zijn heel blij voor jou dat het zo goed gaat

    Veel plezier in je komende periode en tot mails waps of iets anders
    Groeten van ons

    Tony Mia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Malta

Stage lopen in Malta

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2014

Last week in Malta

21 Mei 2014

5th week in Malta!

07 Mei 2014

3e week Malta!!

03 Mei 2014

2 weeks in Malta!

24 April 2014

5 Days in Malta!
Kelly

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 5793

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 21 Juni 2014

Malta

Landen bezocht: